søndag 30. september 2018

Septemberbilder

Vi har kommet til siste dag i september, og jeg sitter og ser på bilder fra måneden som har gått. Jeg har litt det samme forholdet til september som jeg hadde til juli: den har vært uendelig lang samtidig som tida har gått fort. Det inntrykket ble forsterka da jeg så på bildene. Til det ene bildet tenkte jeg: "Har det bare gått én måned siden det?" mens til et bilde tatt to dager senere tenkte jeg: "Har det allerede gått en hel måned siden jeg var der?!".

Skolekorpset har hatt loppemarked, og for første gang på 13 år sto jeg utenfor porten da den åpna. Det var faktisk helt greit! Jeg hjalp til med litt rigging og kakebaking på forhånd, men tok meg fri under selve markedet.

I midten av måneden var vi i bryllup igjen, det tredje på fire måneder. Det er tre søskenbarn som har gifta seg denne sommeren. I det ene var jeg mamma, i de to andre var jeg tante. Bryllup er alltid koselig, og dette var ikke noe unntak.

Ellers har måneden gått sin gang. Jeg fikk meg en liten Oslotur en dag, vi har hatt høstens andre "uvær", et uvær som fikk en høyst ufortjent ekstrasending på fredagskvelden. Da Vestlandet flomma over, og taket på kommunehuset på Skjåk blåste av noen dager senere, så var ikke det verdig noen ekstrasendinger. Jeg vil jo si si at det er mer spesielt at et tak blåser av i Gudbrandsdalen enn at noen dårlig fortøyde fritidsbåter ligger og slamrer mot brygga på Sørlandet. Meteorologene har i etterkant selv innsett at det været ble hausa litt vel mye opp på forhånd, og de er redde for ulv-ulv-effekten... Det bør de være!

Jeg har forresten fått gått en del turer denne måneden, og det har gjort godt.

Her kommer et lite utvalg bilder som oppsummerer mitt september.

Vi holdt god avstand til de ivrigste loppemarkedgjengerne...


Selv om det regna en del i august, var jorda fortsatt veldig tørr da åkeren skulle harves.






Som en av avleggerne sa: Så dronningen av bløtkaker spurte deg om å lage bløtkake! Ja, det gjorde hun faktisk...



Hva er problemet med å overholde vikeplikten inn i rundkjøringer?!



2 kommentarer:

  1. for noen bilder av himmel og skyer! Og nye tider, med bryllup og ikke loppemarked. Slike endringer er både rare og hode.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det har vært mye fint å se på himmelen. Jeg "beskyldes" for å være noe himmelvendt ;-)

      Ja, det er nye tider, men det er ikke noe dårligere enn tidligere. Spennende, koselig og veldig fint!

      Slett

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!