søndag 22. september 2013

Høstjevndøgn

I dag er det høstjevndøgn. Klokka 22.44 står sola igjen i senit over ekvator. Fra i morgen blir dagene kortere jo lenger nordover du drar. Det neste halvåret vil det være lenger mørkt enn lyst på vår halvdel av kloden. Jeg gleder meg! Jeg ser fram til mye innekos med de obligatoriske levende lysene, fyr i ovnen og te eller kakao i koppen. Jeg har også tenkt meg ut for å se på stjernehimmelen. Nå utover høsten er det flere stjerneskuddsvermer som man kan være heldig å få med seg hvis skylaget vil samarbeide. Jeg krysser fingrene for en fin, kald og lang vinter med masse snø!

Til dere som ikke er like glad i høsten og vinteren som jeg, så kan jeg trøste dere med at vi allerede er halvveis mellom sommersolhverv og vintersolhverv.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!