mandag 13. januar 2014

Minner 1

I dag fikk jeg sett et bilde på facebook som satte meg rett tilbake til barndommen. Min folkehøgskolevenninne Sonja jobber nå som lærer på den skolen hvor jeg selv gikk i ni år. I dag har de gått tur på øya og kommet over en gammel robåt som lå langt oppå land i beste Noastil.

                                Foto: Sonja Alsli

Det var et koselig "gjensyn"! Jeg vet ikke om jeg har sett akkurat denne båten før, men det er slett ikke umulig. Det kan ha vært en av alle de lekebåtene vi hadde på øya. Enhver barnefamilie hadde en gammel utrangert robåt i hagen som ungene brukte som lekehus. På øya var det ingen trær som vi kunne bygge hytter i. Vår bygging gikk ut på å utstyre disse båtene med styrhus og lugarer i ulike utforminger. Vi bygde og reiv, bygde opp igjen, justerte, reiv igjen, bygde nytt. Når vi var ferdig med den enes båt, så gikk vi i gang med båten i nabohagen. Der bygde vi oss fornøyd før vi gikk til nestemann. Dette var nemlig teamarbeid. Vi sto ikke i hver vår hage og snekra, men vi hjalp hverandre på omgang. Jeg kan ikke huske at vi lekte så mye båttur, vi gjorde nok det også, men du verden som vi snekra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!