søndag 2. mars 2014

Bollesøndag

I dag er det fastelavn og klart for bollespising. En helt grei tradisjon, spør du meg! Her bakes det boller med vaniljekrem inni. Ute snør det igjen. Gårsdagens snøfall smelta bort i natt, men nå er det blitt hvitt igjen.

Egentlig skal dette markere innledningen til fasten. Jeg må vel innrømme at jeg holder mer på de tradisjonene som er i forkant av fasten enn selve fasten. Til tirsdag er det feitetirsdag, så da blir det rømmegrøt. Men det hadde jo vært interessant å avstå fra noe i ukene fram til påske? Å kutte ut snop og sjokolade hadde jeg helt klart ikke hatt vondt av, eller så kunne jeg jo kutte ut facebook for å bruke den tida til noe mer nyttig?

Ha en fin søndag, med eller uten boller og snø!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!