onsdag 1. august 2018

Julibilder

Nå er det jammen på tide å oppsummere juli! På en måte har den vart uendelig, men på en annen måte har det gått skrekkelig fort.

For de her i sør som har fokus ut til egen nesetipp og kanskje ned til navlen sin, så har jo dette vært en fantastisk måned. Jeg er (tro det eller ei) veldig glad i sol og varme, så jeg har kost meg veldig, men nå kjenner at jeg begynner å bli godt forsynt. Jeg er ingen strandløve, og jeg er ikke spesielt glad i å ligge i sola, men jeg tar et tak for å få opp D-vitaminlagrene i kroppen. Det er likevel vondt å se hvordan bøndene har det i denne varmen, så jeg må si jeg ønsker meg en god dose regn framover nå. Ofte så følges en varm sommer av en tordenfull august, så nå er jeg full av forventninger. Vi står jo også på terskelen inn til det som er min favorittårstid over alle favorittårstider, så jeg gleder meg uansett til de neste ukene og månedene!

For oss har juli vært preget av en veldig koselig begivenhet: en av avleggerne har gifta seg. Det blir ikke så mye bilder av det, men vi hadde en avslappende og koselig forberedelsestid i forkant og en veldig fin dag på selve dagen! Så får dere heller tro meg når jeg sier at både brud og brudgom var veldig fine!

Ellers har måneden gått med til feriering og avslapping her hjemme. Siste fredag i måneden tok yngste og jeg en tur med ferga over fjorden for å se på måneformørkelse. Noe dis gjorde at vi ikke fikk sett månen før den nesten var ferdig med den totale delen, men vi hadde en fantastisk tur i vindstille og varmt vær.


Lefser må til i bryllup



Like før...




En hel ettermiddag så vi byge etter byge gå forbi oss før vi ble velsigna med 27 dråper på kvelden.




4 kommentarer:

  1. I dag er det flere spørsmål:
    Hva heter den gule blomsten? Jeg trodde først det var Aksnøkketunge, men bladene stemmer ikke.
    Hvor kjøpte dere de kobberfarga lysestakene - de var stilige.

    Og hvordan ble kakebordet? Det må du vise bilder av. Neste år er jeg brudgommens mor og har ansvaret for kakebordet,

    SvarSlett
    Svar
    1. Hva den gule blomsten heter, vet jeg faktisk ikke. Denne vokser mellom asfalten og murveggen utenfor jobben. Jeg har ikke lagt merke til/sett den før, men i år har jeg sett den "over alt". Har lagt ut et annet bilde av den på den åpne IG-profilen min @erina.luna

      Lysestakene er kjøpt på IKEA. De finnes i svart og hvit, så de er spraylakkert av min datter, som var pynteansvarlig. :-) Spraylakken er kjøpt på Biltema.

      Jeg var lite aktiv med kameraet selv den kvelden, men jeg skal se om noen av de andre har et bilde av kakebordet som jeg kan sende deg. Det ble nok kaker, men ikke altfor mye. Vi hadde 16 kaker pluss lefser og kransekake, hvis vi regner sammen restene så hadde vi kanskje ca tre kaker igjen. Det var rett i underkant av 80 gjester.

      Slett

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!