mandag 29. desember 2014

Romjulskos

Jeg liker romjula!

Jeg liker stemningen. I romjula tenner jeg mange kubbelys som står og brenner hele dagen, og jeg har massevis av telys rundt i stua. Når det er kaldt nok til det, så fyrer jeg i ovnen. Denne jula har vi vært heldige i så måte. Jeg liker lukta av juletreet og sviblene. Og så er det så deilig å ha fri, og det er koselig å ha hele familien samla hjemme.

Jeg liker måltidene. Jeg liker de seine frokostene med vannkringler, havrekjeks og gomme. I dag har vi spist pinnekjøtt igjen, så i dag lukter det litt ekstra jul i huset. Jeg liker å hente meg en sjokoladepuddingrest med krem og vaniljesaus fra kjøleskapet. Det er vel heller ikke så mye som slår ei grovskive med leverpostei på kvelden etter flere dager med søt og feit mat.

Jeg liker familiesammenkomstene. Jeg har tidligere fortalt at jeg faktisk har verdens beste storfamilie. Det er ikke alltid vi får det til, men vi prøver å samle oss i løpet av romjula. I år har vi feira ei svigerinne som hadde rund dag i jula. Det var kjempekoselig. Mange flotte mennesker og mengder med god mat og kaker.

Så må jeg bare komme med en liten kommentar til det som jeg skrev om før jul, dette om hvordan juletreet skal se ut. Selv om vi er veldig klar over at stua vår er noe mindre enn juletreskogen, så klarte vi altså i år å hente hjem det desidert mest omfangsrike treet vi har hatt, noen gang! Så veldig mye mer Disney enn årets tre tror jeg ikke man kan få til i det virkelige liv! Håper vi klarer å ha dette treet i bakhodet til neste jul... ;-)

Fortsatt god jul!


4 kommentarer:

  1. Staselig tre! Vårt er skikkelig skeivt og tynnt i toppen, men syns det er stas lell. Juletrelukt er godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo takk! :-) Vi liker det tett og frodig, men dette ble litt i overkant ;-)

      Slett
  2. Flott tre og fortsatt god romjul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i like måte, og godt nytt år! :-)

      Slett

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!