torsdag 28. august 2014

Reflekstid igjen

Jeg ser meg nødt til å minne dere på at de lyse sommerkveldene i 2014 er historie. Dessverre ser det ikke ut til at noen har blitt selvlysende siden sist vinter, jeg har allerede hatt noen skumle opplevelser med mørke mennesker som dukka opp fra intet rett foran bilen. Så da er det bare å få festa de refleksbrikkene på jakkene. Plutselig står du der og skal gå hjem fra et hyggelig besøk hos vennene dine eller et foreldremøte en kveld, ute er det mørkt og refleksbrikkene ligger hjemme. Så gå og gjør det nå!

Jeg gleder meg til å ta i bruk disse to kule refleksbrikkene som jeg kjøpte i Berlin i vår.

2 kommentarer:

  1. Rart med det, hvordan folk tror bilister ser dem like godt som gående ser bililstene. Skitskummelt! Nesten rart at ikke flere omkommer eller blir alvorlig skadd.

    Heldigvis er det mer og mer vanlig at sko og jakker har innsydde reflekser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, ja! Jeg hadde en skrekkopplevelse sist vinter hvor en kar kom joggende mot meg i mitt høyre hjulspor på en vei full av slaps og med lufta full av sludd. Vindusviskerne jobba som gale for å holde rutene rene, og karen var kledd i mørkt treningstøy uten antydning av refleks på seg. Hjertet mitt var på tur ut av munnen på et tidspunkt...

      Slett

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!