onsdag 24. mai 2017

Siden sist...

Det er to måneder siden forrige innlegg, så lang pause har jeg vel aldri hatt før. Det ble nesten så lenge at jeg selv begynte å lure på om jeg har slutta. Har begynt på et par innlegg som det ikke ble noe av. Denne gangen var det både skriveevnen og -lysten som var noe labre.

Jeg vet hvorfor det har blitt sånn. Jeg har vært nødt til å rasjonere krefter og hjernekapasitet til det som var viktigst. For jeg har nemlig på ingen måte ligget på latsiden! I denne perioden har jeg blant annet fulgt opp et par av de foregående innleggene.

Jeg har fullført og bestått etterutdanning innenfor tårefilm og tørre øyne, og det er jeg både fornøyd med og stolt av. Det er det som har tatt det meste av hjernekapasiteten min i denne perioden. Fortvilende å lese uten å huske noe, men jeg brukte tida på forelesninger og lab godt. Jeg fikk dermed styrka mistanken om at det er koblingen mellom å lese og huske som har gått fløyten, og jeg konstaterer at en eventuell mastergrad er for tida helt utelukket. Men jeg kom meg gjennom eksamen og oppgaver.

Jeg leste for en tid siden at viljestyrke kan brukes opp, og det er det som er "problemet" mitt, tror jeg. Jeg er nødt til å gjøre harde prioriteringer hele tida. Derfor fikk jeg ikke akkurat god hjelp da jeg i begynnelsen av februar fikk lungebetennelse og et virus som satt fast i lunger/bronkier i en og en halv måned.

Men jeg har da gjort mye morsomt også. I februar møttes gjengen fra videregående. Vi var fire jenter i klassen som hang mye sammen, og vi traff hverandre og hadde en dag sammen i Oslo. Det er så fantastisk moro å oppleve at kontakten er helt på plass når vi treffes, og tretti år blir bare borte! Vi har allerede fastsatt neste treff, og jeg gleder meg veldig!

Første del av påska var hele den etterhvert utvida familien i London, og det var veldig koselig! Vi i kjernefamilien er ingen A4-gjeng, og vi er nok ikke helt tamme. Desto hyggeligere er det når de som kommer til ikke blir skremt til sjøs, men faktisk ser ut til å bli værende. Vi var heldige med været og fikk en smak av vår der borte med piknik i parken i skyggen fra et tre. (Er det forresten noen matprodusenter som kan påta seg å reise på studietur til England for så å begynne å produsere et like rikholdig utvalg av hummus her i Norge?) Far og jeg fikk oss en tur på konsert, og det var som alltid stas!

Vi har avviklet 17, mai - min første hvor vi var her uten at jeg har hatt ansvar i korpset. Det ble en ganske rar og annerledes 17. mai, og jeg er ikke helt sikker på hvor godt jeg egentlig likte den. Det var veldig hyggelig å holde mannen med selskap, han har hatt noen av dem uten å se så mye til familien sin... Samtidig er det ikke å stikke under stol at det var noe som manglet!

I dag er det litt forberedelser til morgendagen, da rykker vennegjengen til yngstemann inn igjen for filmmaraton, og disse ungdommene må jo ha litt foring underveis...

Skal dere spise pizza i London: Fire & Stone!

Hummus med løk og hvitløk, hummus med sweet chili og vanlig hummus...

Neal Morse Band

Mor som ikke liker shopping eller vesker handla seg veske i London 👍

Tower of London, vi fikk en super guida tur!

Helt uten meg...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå trenger dere ikke å være bruker for å kommentere, hyggelig hvis noen har kommentarer!